Hvis din mobiltelefon er gået så meget i stykker, at den ganske enkelt ikke er til at redde, er det naturligvis nødvendigt at investere i en ny. Men ofte – og oftere end man skulle tro – er det muligt at få sin mobil repareret, så den bliver så god som ny. En mobilreparation kan ofte betale sig, især når du vælger professionelle mobilværksteder, der har alle de nødvendige reservedele, og som står inden for kvaliteten og giver dig to års garanti.
Spar penge på professionelle mobilreparationer
Hvis din mobil er gået i stykker, har du som regel to muligheder: At få den repareret eller at købe en ny. Hvis du vælger en reparation, har du igen to muligheder: At gøre det selv eller at få et mobilværksted til at gøre det. Mens det kan være fristende at kaste sig ud i en reparation selv med hjælp fra en af de mange guides, der findes på nettet, ender det ofte med at være en dyrere løsning. Du risikerer nemlig at få fat i de forkerte reservedele, og at du kommer til at ødelægge enheden endnu mere, uden du kan hente nogen former for forsikring.
Autoriserede mobilværksteder tilbyder til gengæld alt det, som alle professionelle virksomheder skal. Du er sikret på samme måde som ved køb af en ny mobil, og samtidig kan du spare mange penge på få din mobil repareret, frem for at lægge mange tusinde kroner til en ny.
Tilfredshed, fleksibilitet og to års garanti på mobilreparationer
Husk også på, at professionelle mobilværksteder lever af deres omdømme – akkurat på samme måde som alle andre virksomheder. Det er til deres fordel, at du går derfra som en tilfreds kunde – hvilket ikke nødvendigvis er tilfældet, hvis du selv finder reservedele fra en privat sælger på DBA.
Derudover er mange mobilværksteder ganske fleksible. Flere har drop-in-løsninger, hvor du kan komme forbi med din mobil, aflevere den i eksperternes hænder, mens du fortsætter din dag, og derefter kan du komme forbi senere på dagen for at hente den reparerede mobil igen. Hos iEkspert har de fysiske værksteder i København, Herning og to steder i Aarhus. I deres fysiske værksteder modtager de netop enheder på denne måde, hvilket er nemt og bekvemt for de fleste kunder. Hvis du ikke har mulighed for at komme forbi en af værkstederne, kan du også indsende din mobil med posten og få den tilbage på samme måde.
Desuden tilbyder iEkspert to års garanti på reparationen og de udskiftede reservedele. Vær altid opmærksom på denne service, når du vælger et mobilværksted. Det er noget, alle seriøse værksteder skal tilbyde dig som kunde. Det er også en del af aftalen, der særligt gør reparationen pengene værd.
Den miljørigtige beslutning: Smartphones er hårde ved planeten
Som med så mange andre produkter bør vi tænke nøje over, hvordan vi anvender, genanvender og udskifter vores smartphones. Produktionen af smartphones er hård ved planeten – og særligt de moderne mobiler med store skærme kræver mange flere ressourcer end deres forgængere. Det er også fristende at købe ny mobil ofte, fordi der hele tiden kommer en ny model på markedet. Men hvis du kan beholde din mobil bare i tre år i stedet et enkelt eller to, skåner du allerede miljøet en smule. Det samme gælder, hvis din mobil for eksempel har fået ødelagt batteriet eller flækket skærmen. Overvej hellere at udskifte de enkelte dele frem for at købe en ny mobil med det samme, da det belaster miljøet enormt, når der skal produceret nye telefoner.
De professionelle mobilværksteder kan hjælpe dig med at diagnosticere den præcise skade. Når du rådfører dig med et mobilværksted, har du derfor bedre forudsætninger for at vurdere, om du ikke kunne beholde din nuværende mobil endnu et år, hvis blot du får dem til at udskifte den nødvendige reservedel for dig.
Der er altså gode points at hente – både i pengepungen og på miljøkontoen – ved at lade din ødelagte smartphone reparere frem for hele tiden at købe nyt.